-
- Cultureel erfgoed
Molen Bataaf
- Prijs op aanvraag
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Alle groepen, Groep 1-2, Groep 3-4, Groep 5-6, Groep 7-8Hoe werkt een molen eigenlijk? Wat houdt het in om molenaar te zijn? We leggen het graag uit tijdens een bezoek aan Molen Bataaf.
Aanbieder: Molen Bataaf -
- Beeldend, Cultureel erfgoed
Mondriaan Expert Tour
- € 3,50
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Groep 5-6, Groep 7-8Na deze tour ben je een echte Mondriaan Expert! Door middel van drie spelletjes weet je precies hoe je naar een schilderij moet kijken en wat een echte Mondriaan is: het “ik zie ik zie wat jij niet ziet” spel, het “Uuuhvre” spel en “Echte Neppers”.
Aanbieder: Museum Villa Mondriaan -
- Dans
Move2sound
- € 30,00
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Groep 5-6, Groep 7-8Een project bestaande uit 5 lessen, waarbij les 1 t/m 3 een geheel vormen en les 4 en 5 ook. In beide onderdelen gaat het om via dagelijkse handelingen (douchen) of sportbewegingen (basketbal) te komen tot een wat abstract geïmproviseerd bewegingsstukje.
Aanbieder: Boogie Woogie -
- Cultureel erfgoed
Museum Wereld van Wenters
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Alle groepen, Groep 1-2, Groep 3-4, Groep 5-6, Groep 7-8Je stapt 100 jaar terug in de tijd, in de oude bakkerij. Deze is geheel in oude staat hersteld. Er is een bakkerswinkel, een voorkamertje, een kelder en de bakkerij zelf, waar de oude oven nog aanwezig is!
Aanbieder: Vereniging het Museum -
- Cultureel erfgoed
Museumwerkplaats Transit Oost
- Prijs op aanvraag
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Alle groepen, Groep 1-2, Groep 3-4, Groep 5-6, Groep 7-8Met de klas breng je een bezoek aan het museum en krijgt een rondleiding door de (spoor)geschiedenis van Winterswijk. Zie en beleef onze modelbaan, onze historische treinen en onze oude bussen.
Aanbieder: Museumwerkplaats Transit Oost -
- Muziek
MuziekMatch modules
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Groep 3-4, Groep 5-6, Groep 7-8Om een boost te geven aan Meer Muziek in de Klas is de MuziekMatch in het leven geroepen. Boogie Woogie heeft i.s.m. andere cultuurpunten een aanvraag gedaan en deze is gehonoreerd! Er zijn zes lesmodules ontwikkeld die kosteloos, of tegen sterk gereduceerd tarief, kunnen worden aangeboden aan een aantal scholen in de Achterhoek, dus ook in Winterswijk.
Aanbieder: Boogie Woogie -
- Beeldend
Natuur
- Prijs op aanvraag
- Dit vraag ik aan
Doelgroep: Groep 7-8Jullie gaan je eigen hefboomconstructie maken, met aan een kant een mensfiguur van draad en aan de andere kant een aardbol met plantjes erop.
Aanbieder: Atelier the M.A.D. House -
- Beeldend
Onverwachte gebouwen
- € 120,00
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Groep 5-6, Groep 7-8Experimenteren met compositie en vorm in een ruimtelijke constructie.
Aanbieder: Marjolein Hameleers -
- Theater
Openluchttheater – voorstelling of eigen gebruik
- Prijs op aanvraag
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Alle groepen, Groep 1-2, Groep 3-4, Groep 5-6, Groep 7-8Een voorstelling bezoeken of zelf iets organiseren in het openluchttheater? Ook dat kan!
Aanbieder: Openluchttheater -
- Beeldend, Cultureel erfgoed, Multimedia
Piet Pinhole
- € 9,50
- Dit vraag ik aan
Doelgroep: Groep 7-8Vandaag de dag maken we overal foto’s van; van onszelf, vakanties, bijzondere
gebeurtenissen, familie, enz. Met onze mobiel hebben we binnen een paar seconden al
tien foto’s gemaakt. Dit ging vroeger wel anders. Hoe? Ontdek dit maakproces tijdens de
workshop “PIET PINHOLE”!Aanbieder: Museum Villa Mondriaan -
- Literatuur
Poëziepaleis
- € 75,00
- Dit vraag ik aan
Doelgroepen: Groep 5-6, Groep 7-8In de klas komt een groot ‘Poëziepaleis’. Elke ruimte in deze kist inspireert tot het schrijven van een gedicht. In 10 lessen schrijven de leerlingen verschillende gedichten en maken kennis met verschillende vormen. Ter afsluiting maken de leerlingen een dichtbundeltje van hun werk.
Aanbieder: Boogie Woogie -
- Multimedia
Reclamefilmpje voor je school
- € 175,00
- Dit vraag ik aan
Doelgroep: Groep 7-8Kinderen zijn tegenwoordig meer dan ooit voortdurend en alom omgeven door reclameboodschappen in de vorm van bewegend beeld. Deze workshop is bedoeld om inzicht te krijgen in de achterliggende mechanismen van reclame door zelf een filmpje te maken. In de opdracht maakt elk groepje van 4 à 5 kinderen één filmpje. Alle kinderen acteren en filmen.
Aanbieder: Patrick Ros